Veelgestelde vragen

Inschrijving

Kan ik een kijkje nemen op een van jullie locaties?

Jazeker, dat kan! We laten je graag zien wat onze locaties te bieden hebben en hoe wij werken. Via ons contactformulier kun je eenvoudig aangeven dat je interesse hebt in een rondleiding of kennismaking.

Onze collega’s van de Afdeling Advies & Planning nemen daarna contact met je op om een afspraak in te plannen.

Hoe kan ik mijn kind inschrijven?

Wat leuk dat je jouw kind(eren) wilt inschrijven! Via de button Aanmelden bovenaan het scherm kun je eenvoudig een inschrijving doen of klik hier om direct naar het inschrijfportaal te gaan. Inschrijven is kosteloos en altijd vrijblijvend.

Is er een minimale afname van dagen?

Voor de dagopvang plannen we je kind het liefst minimaal twee dagdelen per week in. Uit ervaring weten we dat dit helpt om je kind zich sneller veilig en vertrouwd te laten voelen.

Voor de buitenschoolse opvang (BSO) geldt geen minimale afname.

Hoe gaat het verder nadat ik heb ingeschreven?

Na je inschrijving ontvang je een bevestiging van ontvangst. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op te nemen om je opvangwensen te bespreken.

Afhankelijk van de gewenste startdatum nemen onze collega’s van de Afdeling Advies & Planning uiterlijk 4 tot 6 maanden van tevoren contact met je op om de plaatsingsmogelijkheden door te nemen.

Als (een deel van) de aangevraagde opvang niet mogelijk is, kijken we graag samen naar passende alternatieven. Denk bijvoorbeeld aan opvang op een andere dag, een andere locatie of plaatsing op de wachtlijst.

Hoe kan ik mijn opvang aanpassen of uitbreiden?

Een aanvraag voor een aanpassing of uitbreiding van je opvangcontract kun je eenvoudig doorgeven via ons contactformulier. Onze collega’s van de Afdeling Advies & Planning nemen daarna contact met je op om de mogelijkheden met je door te nemen.

Wat is een Kindcentrum?

Onze dagopvang en de meeste BSO’s bevinden zich in hetzelfde gebouw als onderwijs: wat een Kindcentrum wordt genoemd. Binnen het kindcentrum zorgen we zowel bij dagopvang en onderwijs voor een doorgaande ontwikkelingslijn en werken we vanuit dezelfde visie.

Wil je weten welke visie jou het meest aanspreekt? Neem dan even een kijkje bij onze verschillende locaties.

Let op: Plaatsing bij onderwijs verloopt via onderwijs (Signum/ATO), niet via Ons Kindbureau. Een plekje bij onderwijs is niet automatisch gegarandeerd bij een plaatsing voor dagopvang. Neem hiervoor contact op met onderwijs van jouw gewenste locatie.

Dagopvang

Wat moet ik meenemen naar de opvang?

Voorafgaand aan de start van de opvang plannen we een intake-afspraak in. Tijdens dit gesprek worden alle praktische zaken rondom de opvang met je besproken.

Hoe zijn de groepen ingedeeld?

Op onze locaties werken we in opvang met baby/dreumes- en peutergroepen.

 

Bij Groeikracht Kinderopvang en Kindcentrum de Sprong bieden we een speciale peuter-BSO groep aan. Deze groep is bedoeld voor kinderen die binnenkort naar school gaan.

Ze blijven in hun vertrouwde omgeving en wennen spelenderwijs aan de structuur van de BSO. Zo hoeven ze niet in één keer te wennen aan zowel een nieuwe school als een nieuwe opvang.

Dankzij deze geleidelijke overgang voelen kinderen zich veilig en vertrouwd, en kunnen ze met vertrouwen hun volgende stap zetten.

 

Afhankelijk van de visie van het Kindcentrum werken we op de BSO met horizontale of verticale groepen, zodat de opvang altijd aansluit bij de behoeften van het kind.

Betaal ik bij 52 weken ook de weken dat ik geen gebruik maak van opvang?

Bij een 52-wekencontract betaal je voor 52 weken opvang, ook als je kind (een keer) niet komt. Dit komt doordat we de plek voor jouw kind het hele jaar reserveren en de personeelsplanning hierop afgestemd is.

Als service kun je bij afmelding tegoeduren ontvangen en deze op basis van beschikbaarheid inzetten voor extra opvang.

 

Hoe werkt het aanmelden in de vakanties bij een 48 weken contract in de dagopvang?

Voor iedere schoolvakantie ontvang je via het ouderportaal een bericht met het verzoek om je kind aan te melden vóór een vooraf vastgestelde datum. Je doet dit door de aanwezigheid voor de betreffende dag te bevestigen of te annuleren. Als je dit op tijd doet, ben je verzekerd van opvang.

Meld je je kind na deze datum aan of vraag je extra opvang aan (op factuur)? Dan wordt je aanvraag beoordeeld op basis van beschikbaarheid.

Is het mogelijk om bij een schoolwekenpakket incidenteel opvang af te nemen in de schoolvakanties?

Ja, dat kan. Je dient hiervoor een aanvraag in voor extra opvang via de ouderapp. Deze aanvraag wordt beoordeeld op basis van de beschikbare plekken op de aangevraagde dag. Maak je gebruik van een schoolwekenproduct en vraag je extra opvang aan in een schoolvakantie? Dan kun je hiervoor geen tegoed- of OKB-uren inzetten. Je ontvangt in dat geval altijd een factuur voor de extra uren.

Is het mogelijk om een halve dag opvang af te nemen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt een verlengde ochtend tot 14.00 uur afnemen. Dit kan zowel met een 48- of 52-wekencontract als in een schoolwekenvariant.

In overleg met onze Afdeling Advies en Planning kan gekeken worden of halve dagen tot of vanaf 13:00 uur tot de mogelijkheden behoren.

Buitenschoolse opvang

Hoe worden de vakantiedagen ingepland bij opvang met 8 weken schoolvakantie?

Per jaar zijn er 12 vastgestelde schoolvakantieweken in regio Zuid. In deze weken kun je flexibel gebruik maken van vakantieopvang. Voor iedere vakantie ontvang je via de ouderapp een bericht waarin staat tot welke datum je je kind kunt aanmelden om verzekerd te zijn van opvang. Tegelijk wordt ook het activiteitenprogramma in de ouderapp gepubliceerd. Daar geef je eenvoudig aan of je gebruik wilt maken van de vakantieopvang.

Heb je een vakantiepakket? Dan betaal je met je vakantievoorraad. Ook is het mogelijk om een incidentele vakantiedag aan te vragen; deze wordt gefactureerd en wordt altijd beoordeeld op basis van beschikbaarheid.

Wat zijn de opvangtijden voor de BSO in de schoolvakanties?

Je neemt in de vakantieweken een dag af van 07.30 tot 18.30 uur. Natuurlijk mag je je kind later brengen of eerder ophalen. Fijn als dan wel rekening gehouden wordt met de start van de activiteiten.

Ik heb geen vakantieopvang, maar heb onverwacht toch een dag opvang nodig in de schoolvakantie. Kan dit?

Ja, dat kan. Je kunt een incidentele dag in de schoolvakantie aanvragen op factuur. De aanvraag wordt beoordeeld op basis van personele beschikbaarheid.

Verwacht je vaker gebruik te maken van vakantieopvang? Dan is het wellicht interessant om je contract om te zetten naar een BSO met schoolvakantiepakket. Via onze rekentool op de website kun je eenvoudig berekenen of dit voor jou voordeliger is. Klik hier om naar de rekentool te gaan.

Bieden jullie voorschoolse opvang aan?

Binnen onze Kindcentra bieden wij voorschoolse opvang (VSO) aan. Dit betekent dat je kind al vóór schooltijd welkom is, zodat dit goed aansluit op jouw (werk)dag en agenda. Om gebruik te maken van de voorschoolse opvang, heb je een VSO-contract nodig.

Let op: Kindcentrum de Pionier richt zich op peuteropvang en BSO en biedt geen voorschoolse opvang aan.

Hoe meld ik mijn kind aan voor de Tienzclub?

De minimumleeftijd om te starten tijdens de schoolweken is 9,5 jaar. Aanmelding verloopt anders dan bij onze andere groepen. Voor de Tienzclub is namelijk een aparte inschrijving nodig. Wanneer je kind in de toekomst graag naar de Tienzclub wil adviseren wij je kind zo snel mogelijk in te schrijven voor deze gave locatie voor tieners!

Je kind wordt tijdens de schoolvakanties én vanaf zijn/haar 9e verjaardag al wel automatisch op de Tienzclub ingepland op de aangevraagde dagen. Zo kan je kind al even sfeerproeven en meedoen met de op tienerleeftijd gerichte activiteiten van de Tienzclub.

Aanmelden kan via onze aanmeldbutton bovenaan de pagina of door een bericht te sturen via het contactformulier op deze site. Wij nemen dan snel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Peuteropvang

Wat houdt het peuterarrangement in?

Het peuterarrangement is opvang speciaal voor peuters. Kinderen die gebruik maken van deze opvang komen minimaal 2 dagdelen van 4 uur ( van 8:30 tot 12:30 uur). Het peuterarrangement richt zich vooral op de sociaal-emotionele ontwikkeling en bereidt je kind voor op onderwijs.

Onze dag- en peuteropvang en de meeste BSO’s bevinden zich in hetzelfde gebouw als onderwijs: een Kindcentrum. Zo zorgen we binnen de dagopvang en onderwijs voor een doorgaande ontwikkelingslijn en werken we vanuit dezelfde visie. Wil je weten welke visie jou het meest aanspreekt? Neem dan een kijkje bij onze verschillende locaties.

Let op: Plaatsing bij onderwijs verloopt via onderwijs (Signum/ATO), niet via Ons Kindbureau. Een plekje op onderwijs is niet automatisch gegarandeerd bij een plaatsing voor peuteropvang. Neem hiervoor contact op met onderwijs van jouw gewenste locatie.

Wat is Voorschoolse Educatie (ook wel VE genoemd)?

Voorschoolse educatie is bedoeld voor peuters van 2,5 tot 4 jaar die extra ondersteuning kunnen gebruiken in hun ontwikkeling. Dit helpt hen om een goede start te maken op onderwijs. Bij voorschoolse educatie gaat je kind maximaal 16 uur per week, verdeeld over 4 dagdelen, naar het peuterarrangement.

Op welke locaties bieden jullie peuterarrangement/ VE aan?

Op elke locatie*, afhankelijk van de beschikbare plekken, kan een kind met een VE-indicatie van het consultatiebureau geplaatst worden.

* Onze Tienzclub locatie is hierop de uitzondering.

Waarom ontvang ik bij het peuterarrangement geen OKB-uren?

Op het uurtarief van het peuterarrangement zit een subsidie van de gemeente. Het doel van het peuterarrangement is om kinderen een doorgaande ontwikkelingslijn te bieden en ze voor te bereiden op onderwijs. Omdat het een gesubsidieerde dienst is, is het niet mogelijk om hiervoor OKB-uren te ontvangen/gebruiken of om extra opvang aan te vragen.

Financieel

Wanneer ontvang ik de jaaropgave van voorgaand jaar?

De jaaropgave van het voorgaande jaar staat vóór 1 maart voor je klaar in de ouderapp. Je kunt deze inzien en downloaden door in de app naar Account te gaan en vervolgens te kiezen voor Documenten en Jaaropgaven. Daar vind je een optie om de jaaropgave als PDF te downloaden. Daarnaast ontvang je de jaaropgave ook per e-mail.

Ik heb een vraag over de factuur, waar kan ik terecht?

Vragen over de inhoud van je factuur, zoals het aantal gefactureerde uren of afgenomen dagen, kun je stellen via ons contactformulier op de website. Voor vragen over betaling, betalingsregelingen of automatische incasso kun je mailen naar financien@onskindbureau.nl.
Natuurlijk kun je ook telefonisch contact opnemen via 073-8511158.

Waarom ontvang ik elke maand een factuur, ook als ik alleen opvang afneem in de schoolweken?

We factureren alle opvanguren verspreid over 12 maanden per kalenderjaar. Hiervoor berekenen we eerst het totaal aantal opvanguren per jaar door de opvanguren per week te vermenigvuldigen met het aantal weken opvang. Dit jaartotaal delen we vervolgens door 12 maanden. Zo bepalen we het gemiddelde aantal uren en de kosten per maand. Hierdoor ontvang je 12 keer per jaar een gelijke factuur wat makkelijk door te geven is bij de Belastingdienst.

Hoe bereken ik de netto kosten per maand?

Via onze rekentool op de website kun je eenvoudig de netto kosten per maand berekenen. Je kunt ook meerdere kinderen in het gezin invoeren, zodat je een compleet overzicht krijgt van de kosten. Voor het tweede en volgende kind ontvang je namelijk een hoger vergoedingspercentage van de Belastingdienst. Klik hier om naar onze rekentool te gaan.

Hoe weet ik of ik recht heb op kinderopvangtoeslag?

Om kinderopvangtoeslag te ontvangen, moeten jij en je eventuele toeslagpartner aan bepaalde voorwaarden voldoen. Voor uitgebreide uitleg kun je hier het document bekijken of meer informatie vinden op de website van de Belastingdienst.

Hoe kan ik kinderopvangtoeslag aanvragen?

Het aanvragen van kinderopvangtoeslag gaat via de Belastingdienst – Toeslagen. Hiervoor heb je enkele gegevens van ons nodig, zoals het LRK-nummer van de opvanglocatie, het uurtarief en het aantal opvanguren per maand. Zodra de opvang definitief is, sturen wij je digitaal een overeenkomst waarin deze gegevens staan. Meer informatie over kinderopvangtoeslag aanvragen vind je op de website van de Belastingdienst.

Vraag de toeslag binnen 3 maanden aan nadat jouw kind voor het eerst naar de opvang gaat, anders loop je een deel van de toeslag mis. Ditzelfde geldt ook voor een wijziging.

Kan ik de factuur automatisch laten incasseren?

Jazeker, hiervoor hebben we een ingevulde SEPA-machtiging voor automatische incasso van jou nodig. Bij het ondertekenen van een nieuw contract kun je deze direct tekenen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op om het formulier alsnog in te vullen.

Waarom betaal ik voor de feestdagen terwijl de opvang van Ons Kindbureau dan gesloten is?

In de CAO Kinderopvang is geregeld dat medewerkers met behoud van salaris recht hebben op verlof tijdens de landelijk vastgestelde feestdagen. Omdat op deze feestdagen de salariskosten gewoon doorlopen, brengen wij de uren op feestdagen in rekening. Deze uren komen in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. De facturatie gebeurt volgens de afspraken tussen de kinderopvangbranche en het ministerie. Worden de uren op feestdagen niet in rekening gebracht, dan wordt het uurtarief op niet-feestdagen hoger, wat fiscaal nadelig is voor ouders.

Kan ik een vergoeding van de gemeente krijgen voor peuteropvang?

Dat kan, mits je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag. Je kunt dan een “Verklaring Geen Recht op Kinderopvangtoeslag” invullen. Deze kun je bij ons opvragen. Samen met een inkomensverklaring van (beide) toeslagpartners/ouders van de Belastingdienst lever je deze bij ons in. Op basis van de ingevulde gegevens wordt berekend of en welk deel van de kosten de gemeente vergoedt.

Wat zijn jullie pakketten en tarieven?

Onze pakketten en tarieven vind je op onze tarievenpagina. Hier staat ook de rekentool waarmee je eenvoudig de netto kosten van de opvang kunt berekenen.

Hoe worden de maandelijkse kosten berekend?

We factureren alle opvang verspreid over 12 maanden per kalenderjaar. Eerst berekenen we het totaal aantal uren per jaar door de opvanguren per week te vermenigvuldigen met het aantal weken opvang. Dit jaartotaal delen we vervolgens door 12 maanden, zodat we het gemiddelde aantal uren en kosten per maand bepalen.
Voor ons 48-wekenpakket voegen we de vakantievoorraad toe aan het jaartotaal voordat we delen door 12 maanden. Het aantal uren per maand vermenigvuldigen we daarna met het uurtarief van het gekozen pakket.
Hieronder vind je per pakket een voorbeeld.

Voorbeeld 1: 52-wekenpakket
Stel je kind gaat 22 uur per week naar de opvang, het hele jaar door (52 weken).

  • 22 uur x 52 weken = 1.144 uur per jaar
  • 1.144 uur ÷ 12 maanden = 95,2 uur per maand
  • Dit aantal uren wordt vermenigvuldigd met het uurtarief van het gekozen pakket.

Voorbeeld 2: 48-wekenpakket (BSO)
Stel je kind gaat 7 uur per week naar de opvang, maar je hebt daarnaast ook 176 uur aan vakantievoorraad.

  • 7 uur x 40 weken = 280 uur
  • 280 uur + 176 uur vakantievoorraad = 456 uur totaal per jaar
  • 456 uur ÷ 12 maanden = 38 uur per maand
  • Dit aantal uren wordt vermenigvuldigd met het uurtarief van het gekozen pakket.

Voorbeeld 3: Schoolwekenpakket (40 weken)

Stel je kind gaat 22 uur per week naar de opvang, maar je maakt géén gebruik van de schoolvakantieopvang (40 weken).

  • 22 uur x 40 weken = 880 uur per jaar
  • 880 uur ÷ 12 maanden = 73,2 uur per maand
  • Dit aantal uren wordt vermenigvuldigd met het uurtarief van het gekozen pakket.

Ouderapp

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan deze gegevens?

Je gebruikersnaam voor de ouderapp is het e-mailadres dat bij ons bekend is. Een nieuw wachtwoord vraag je aan via Wachtwoord vergeten. Lukt het niet om in te loggen of een nieuw wachtwoord aan te vragen? Neem dan contact met ons op.

Hoe wijzig ik mijn gegevens in de ouderapp?

Dit kun je eenvoudig doen via de ouderapp.

  • Ga hiervoor naar Account en klik op je naam of de naam van je kinderen.
  • Vervolgens kun je de gegevens aanpassen en opslaan door op het vinkje rechts bovenin te klikken. Let op: Vanwege AVG regelgeving kunnen BSN-nummer, geboortedatum + IBAN-gegevens enkel via Afdeling Advies en Planning veranderd worden.

Hoe meld ik mijn kind af voor een opvang dag?

Je kunt je kind gemakkelijk afmelden via de ouderapp.

  • Hiervoor ga je naar Mijn kind en klik je bovenin op Afwezig melden.
  • Voer de datum in en kies de af te melden dagdelen (let op de vinkjes).
  • Kies vervolgens voor Indienen rechts bovenin.

Hoe kan ik mijn OKB of tegoed-uren inzetten of extra opvang aanvragen in de ouderapp?

Je OKB- en tegoeduren kun je inzetten door extra opvang aan te vragen.

  • Ga hiervoor in de ouderapp naar Agenda en klik rechts onderin op het icoon van de kalender.
  • Kies vervolgens Dag aanvragen en dan Dag toevoegen.
  • Voer de datum in waarop je extra opvang nodig hebt. Vink de juiste opvangtijden aan.
  • Geef aan hoe je de aanvraag wilt voldoen en klik op Toevoegen.
  • Hierna kun je nog een dag toevoegen en aangeven hoe de aanvraag verwerkt moet worden.
  • Als laatste klik je op Aanvraag indienen.

Waarom ontvang ik geen tegoed of geld terug voor een afgemelde dag?

De kind planning en personeelsplanning zijn afgestemd op de komst van jouw kind. De vaste lasten voor Ons Kindbureau lopen daardoor ook gewoon door. Daarom worden bij een afmelding buiten de afmeldtermijn geen tegoeduren toegekend en wordt dit niet in mindering gebracht op de factuur. Meer informatie over de spelregels van afmelden vind je in de aanvullende voorwaarden.

Ik gebruik een hele dag opvang, kan ik een halve dag afmelden?

Ja, dat kan. Geef bij de afmelding aan welk dagdeel je wilt afmelden door deze aan te vinken.

Waar kan ik mijn tegoeden terugvinden?

Je kunt deze tegoeden terugvinden in de ouderapp.

  • Ga hiervoor naar Account en kies vervolgens voor Tegoeden.

Je ziet hier de alle beschikbare tegoeden/vakantievoorraad per kind.

Hoe voeg ik een 2e kinderopvangorganisatie toe met dezelfde app?

Maakt een van je kinderen gebruik van kinderopvang bij een andere organisatie waar dezelfde ouderapp wordt gebruikt? Dan kun je beide organisaties toevoegen aan de app zodat je binnen de app makkelijk van organisatie wisselt. Hoe doe je dat?

  • Ga in de ouderapp in het menu naar de optie Account > Accounts wisselen/beheren
  • Hier zie je jouw gebruikersnaam en de organisatie waar je bent ingelogd
  • Klik in het scherm op de knop Met een ander account inloggen
  • In het nieuw geopende scherm vul je de Ons Kindbureau-gegevens in (URL, gebruikersnaam en wachtwoord), en vervolgens aanmelden. De URL die je kunt gebruiken is: onskindbureau.ouderportaal.nl
  • Eenmaal aangemeld wissel je eenvoudig van omgeving door boven in de app op het logo van de opvangorganisatie te klikken.

Praktisch

Hoe en wanneer is Ons Kindbureau bereikbaar?

Voor dringende vragen of vragen die je niet digitaal wilt stellen, zijn we elke werkdag telefonisch bereikbaar van 08.30 uur tot 16.30 uur, met een middagpauze van 12.30 tot 13.30 uur. Tijdens de schoolvakanties zijn we telefonisch bereikbaar van 08.30 uur tot 12.30 uur. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wat zijn jullie sluitingsdagen?

Wij zijn gesloten op nationale feestdagen. Daarnaast heeft Ons Kindbureau jaarlijks 2 studiedagen waarop alle opvang binnen de Kindcentra gesloten is. Een overzicht van alle sluitingsdagen vind je hier.

Waar vind ik het LRK-nummer van mijn locatie?

Voor het aanvragen en wijzigen van kinderopvangtoeslag heb je het Landelijke Registratie Kinderopvang (LRK) nummer nodig. Je vindt dit nummer op onze overeenkomst, facturen, en op onze website.

Gaat je kind naar verschillende locaties, bijvoorbeeld in de vakanties? Vraag dan per LRK-nummer kinderopvangtoeslag aan.

Waarom hebben jullie mijn BSN-nummer nodig?

Maandelijks sturen wij als organisatie een rapportage naar de Belastingdienst. Hiermee controleert de Belastingdienst of je recht hebt op kinderopvangtoeslag. Met behulp van het BurgerServiceNummer (BSN) koppelt de Belastingdienst gegevens en vergelijkt deze met de verstrekte informatie.

Hoe gaat Ons Kindbureau om met ongevaccineerde kinderen?

In de wet zijn geen regels over het verplicht stellen van vaccinaties of het weigeren van ongevaccineerde kinderen op de opvang. Daarnaast zijn ouders niet verplicht om bij Ons Kindbureau aan te geven of hun kind gevaccineerd is. Op dit moment laten wij ongevaccineerde kinderen gewoon toe. Natuurlijk zorgen wij altijd voor de veiligheid en gezondheid van alle kinderen.
Als er een besmetting is, informeren we de ouders hierover. Ook nemen wij contact op met de GGD Infectieziekten. Samen stemmen we af welke maatregelen passend zijn. Daarnaast volgen wij, waar nodig, de laatste informatie op de website van het RIVM.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Wat vervelend dat je een klacht hebt. We horen graag jouw feedback en vragen je om eventuele twijfels eerst te bespreken met onze collega’s op de groep. Samen zoeken we graag naar een oplossing. Lukt het niet om er samen uit te komen? Dan kun je jouw klacht altijd bespreken met de manager van jouw locatie of indienen bij onze Afdeling Advies en Planning via het contactformulier.
Voor meer informatie kun je ook deze pagina bekijken. Hier lees je hoe wij omgaan met de klachtenafhandeling.

Opzeggen

Hoe kan ik de opvang (gedeeltelijk) opzeggen en wat is de opzegtermijn?

Wat jammer dat je de opvang wilt opzeggen. Een opzegging geef je schriftelijk door, bijvoorbeeld via ons contactformulier op de website of per mail naar info@onskindbureau.nl.
Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand, die ingaat vanaf elke willekeurige datum. Dit geldt zowel voor een volledige als gedeeltelijke opzegging.
Zodra wij je opzegging hebben verwerkt, ontvang je een bevestiging per mail of een aangepaste overeenkomst.

Wanneer stopt het contract van mijn kind op de dagopvang of het peuterarrangement?

Het contract voor dagopvang en/of de peuteropvang stopt automatisch wanneer je kind 4 jaar wordt. Natuurlijk kun je de overeenkomst altijd eerder schriftelijk opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand.
Wordt je kind voor de zomervakantie 4 jaar en wil je langer gebruikmaken van de kinderdagopvang? Dan kun je een verzoek indienen om de opvang te verlengen (dit is afhankelijk van beschikbaarheid). Dit kan via ons contactformulier op de website of per mail naar info@onskindbureau.nl.

Mijn kind gaat naar de middelbare school. Wanneer stopt het opvangcontract van mijn kind op de BSO/VSO?

Standaard loopt de opvang op de BSO/VSO door tot je kind 14 jaar is, tenzij anders is afgesproken. Je kunt altijd zelf controleren wat de precieze einddatum is door je overeenkomst te bekijken. Deze vind je terug in de Ouderapp bij Account > Documenten en jaaropgaven.